+420 724 018 811

Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného prostredníctvom e-shopu umiestneného na webovom rozhraní www.zabi.sk (ďalej len "webové rozhranie") spoločnosti

ZABI CZECH s.r.o.

sídlom Chotěbuzská 264, 735 61 Chotěbuz

IČO: 28630548, DIČ: CZ28630548

sp. zn.: C 35641 vedená na Krajskom súde v Ostrave

adresa pre doručovanie: ZABI CZECH s.r.o., Frýdecká 1609/36, 737 01 Český Těšín

telefónne číslo: +420 601 578 728

kontaktný e-mail: reklamacia@zabi.sk

 

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Práva kupujúceho zvadného plnenia (ďalej tiež len "reklamácia") musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

1.2. Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "občiansky zákonník"), a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, v účinnom znení.

1.3. Predávajúci nezodpovedá za vadu:

  • ak existuje v čase prevzatia a ak je pre takú vadu veci dojednaná zľava skupnej ceny;
  • ak ide o veci použité a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim;
  • ak vznikla na veci opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti);
  • ak je spôsobená kupujúcim a vznikla nesprávnym užívaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom kupujúceho či mechanickým poškodením;
  •   ak vznikla po prechode nebezpečenstvo škody na veci v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.

 

2. Zodpovednosť za vady tovaru, akosť pri prevzatí

2.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu (predávajúci a kupujúci ďalej spoločne tiež len ako „zmluvné strany“), že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec

  • zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
  • je vhodná na účel, na ktorý ju kupujúci požaduje as ktorým predávajúci súhlasil, a
  • je dodaná s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

2.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach

  • je vec vhodná na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie sú k dispozícii technické normy,
  • vec množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať,
  • je vec dodaná s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
  • vec zodpovedá akosťou alebo vykonaním vzorky alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy (pokiaľ sa tak stalo).

2.3. Ustanovenia podľa článku 2.2. tohto reklamačného poriadku sa nepoužije v prípade, že predávajúci kupujúceho pred uzavretím zmluvy osobitne upozornil, že sa niektorá vlastnosť veci líši a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.

2.4. Ak sa prejaví vada v priebehu jedného roka od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí, ibaže to povaha veci alebo vady vylučuje.

2.5. Za vadu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.

2.6. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v prípade, že tovar nezodpovedá jeho predstave. Kupujúci môže užiť Vzorový formulář Odstoupení od smlouvy.

 

3. Lehota na uplatnenie práv zvadného plnenia

3.1. Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe 2 rokov od prevzatia. Po uplynutí lehoty nemožno právo zvad u predávajúceho uplatniť, ibaže sa zmluvné strany dohodnú inak alebo predávajúci či výrobca poskytne osobitnú zmluvnú záruku za akosť nad rámec jeho zákonných povinností.

3.2. Súd právo zvady prizná kupujúcemu aj v prípade, že vada nebola vytknutá bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol kupujúci pri dostatočnej starostlivosti zistiť. Predávajúci však nezodpovedá za zväčšenie rozsahu poškodenia, pokiaľ kupujúci tovar užíva, hoci o vade vie. Ak vytkol kupujúci voči predávajúcemu vadu oprávnene, lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia nebeží po dobu, po ktorú ju kupujúci nemôže užívať.

3.3. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie nová lehota na uplatnenie práv zvadného plnenia nebeží.

3.4. Lehotu na uplatnenie práv z chybného plnenia nemožno považovať za stanovenie životnosti tovaru, tá sa líši s ohľadom na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnosť a intenzitu užívania alebo dohodu medzi zmluvnými stranami.

 

4. Práva z vadného plnenia

4.1. Ak má vec vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; , hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

4.2. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.

4.3. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ

  • predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 občianskeho zákonníka,
  • sa vada prejaví opakovane,
  • je vada podstatným porušením zmluvy, alebo
  • vec zodpovedá akosťou alebo vykonaním vzorky alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy (pokiaľ sa tak stalo).

4.4 Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci obdržal.

4.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada veci nevýznamná; má sa za to, že vada veci nie je nevýznamná.

4.6. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo dostane vec alebo čo mu kupujúci preukáže, že vec odoslal.

 

5. Uplatnenie reklamácie

5.1. Kupujúci vytkne vadu telefonicky, emailom, písomne ​​alebo osobne v prevádzke predávajúceho. Ak vytkne vadu písomne ​​alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie. Kupujúci použije Vzorový formulář reklamačního protokolu.

5.2. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aký spôsob vybavenia reklamácie si zvolil. Zmena voľby spôsobu vybavenia reklamácie bez súhlasu predávajúceho nie je možná, okrem situácie, keď spôsob riešenia zvolený kupujúcim nie je možné vôbec alebo včas uskutočniť. Čistý a kompletný tovar musí byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu.

5.3. Na odstránenie vady prevezme predávajúci vec na vlastné náklady. Ak to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci predtým, než sa vada prejavila, predávajúci vykoná demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci, alebo uhradí náklady s tým spojené.

5.4. Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu, najmä tvrdiť a doložiť dátum kúpy, a to akýmkoľvek vierohodným spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, pokiaľ na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.

5.5. Pokiaľ by v prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, bolo uplatnenie práva z chybného plnenia spojené so značnými ťažkosťami, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom alebo sa jedná o tovar, ktorý je zabudovaný či súčasťou nehnuteľnej veci, posúdi predávajúci vadu po dohode skupujúcim buď na mieste, alebo iným vhodným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť predávajúcemu všetku nevyhnutnú súčinnosť.

5.6. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a miesto prijatia reklamácie, osobu vybavujúcu reklamáciu, charakteristiku vytýkanej vady, kupujúcim požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a spôsob informovania o jej vybavení. Predávajúci môže užiť Vzorový formulář Reklamačního protokolu.

 

6. Vybavenie reklamácie

6.1. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť v prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí tejto lehoty môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť alebo môže požadovať primeranú zľavu. Ak pripadne posledný deň lehoty na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty pracovný deň najbližšie nasledujúci.

6.2. Spôsob vybavenia reklamácie je predávajúci povinný kupujúcemu písomne ​​potvrdiť.

6.3. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar do 30 dní odo dňa, keď bol o vybavení reklamácie predávajúcim informovaný; márnym uplynutím tejto lehoty je predávajúci oprávnený účtovať si primerané skladné či tovar predať na účet kupujúceho. primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

 

7. Náklady reklamácie a riešenia sporov

7.1. Ak je reklamácia posúdená ako oprávnená, má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených so splatením svojho práva.

7.2. V prípade, že predávajúci reklamáciu zamietne ako neoprávnenú, môže sa kupujúci, prípadne po dohode zmluvných strán aj predávajúci, obrátiť na súdneho znalca z odboru a vyžiadať si spracovanie nezávislého odborného posúdenia vady.

7.3. Ak nedôjde medzi zmluvnými stranami k dohode, môže sa kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá je príslušná k mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach  www.coi.cz. Alternatívne riešenie sporu je tiež možné začať prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/. Vzájomné spory medzi zmluvnými stranami riešia všeobecné súdy.

 

8. Zmluvná záruka za akosť

8.1. Ak predávajúci poskytol nad rámec svojich zákonných povinností záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi potvrdením o povinnostiach predávajúceho zvadného plnenia (záručným listom).

8.2. Poskytovateľ záruky vydá kupujúcemu najneskôr pri prevzatí veci potvrdenie o zmluvnej záruke za akosť (záručný list) v textovej podobe. Záručný list musí byť spísaný jasným a zrozumiteľným jazykom a musí obsahovať

  • údaj, že má kupujúci zo zákona právo voči predávajúcemu na bezplatnú nápravu a že toto právo nie je zárukou za akosť dotknuté, a
  • označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, obsah záruky, sídlo poskytovateľa záruky, postup na uplatnenie práv zo záruky a podmienky záruky.

 

Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 31. 1. 2025.